W sytuacji, gdy firma jest na rynku od 6 miesięcy i chce uatrakcyjnić swoją ofertę także poprzez wystrój lokalu, może wziąć meble oraz sprzęt w leasing. W ten sposób, kiedy nie generuje jeszcze dużych zysków, może rozbudowywać firmę nie zadłużając się dodatkowo. Dodatkową zaletą leasingu jest możliwość wykupienia leasingowanych przedmiotów po jego zakończeniu w korzystnej cenie. Wzięcie mebli w leasing pozwoli uczynić firmę bardziej reprezentacyjną. Lepszy wizerunek przyciąga większą ilość klientów i kontrahentów, zwiększa prestiż i pozwala budować pozycję firmy na konkurencyjnym rynku. Podobnie rzecz ma się ze sprzętem, np. komputerowym, a także specjalistycznym, bez którego niemożliwe byłoby funkcjonowanie firmy. Po okresie leasingowania można wykupić go nawet za 1% wartości rynkowej. Kiedy firma nie prosperuje zbyt dobrze i ma problem ze spłatą rat leasingowych, może zdecydować się na zakończenie umowy, przez co poniesie jednak bardzo duże koszty. W sytuacji, gdy nie chce nadwyrężać jeszcze bardziej swoich finansów, może zdecydować się na sprzedaż leasingu. Musi znaleźć odpowiedniego klienta i obowiązkowo poinformować bank o zamiarze sprzedaży, gdyż musi on wyrazić na nią zgodę, po uprzednim sprawdzeniu i zweryfikowaniu wypłacalności nowego leasingobiorcy. Wszystkie procedury na ogół zajmują ok. 3 miesięcy. Wtedy dopiero firma może podpisać z nim umowę o sprzedaży leasingu, po czym przesłać ją do banku. Z powodu dużej ilości ofert znalezienie nowego leasingobiorcy nie będzie stanowiło żadnego problemu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.